Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Robbert Kocken - WaarBenJij.nu Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Robbert Kocken - WaarBenJij.nu

Mombasa

Door: Robbert Kocken

Blijf op de hoogte en volg Robbert

07 Januari 2013 | Kenia, Mombassa

Dag allemaal,

Alweer een tijdje geleden dat ik op mijn blog een bericht heb geplaatst. Ik heb weer een geweldige week achter de rug. Op de 28e van december ben ik samen met mijn neefjes richting de kust gegaan. Een lange, gevaarlijke eenbaansweg van 8,5 uur rijden. Maar de natuur is prachtig. Overal kun je van je af kijken en zie je bergen en prachtig landschap. Langs de snelweg kom je zebra’s, bavianen en Giraffen tegen.

Aangekomen aan de kust had ik samen met mijn neef Jesse een fantastisch mooi hotel aan het strand. Het was pas sinds twee weken open en alles was dus gloednieuw. Er zat een zwembad bij en gelukkig een airco op de kamer. Het heette Cowrie Shell Apartments. Wauw wat was het daar genieten. Het tempratuurverschil is erg groot vergeleken met Nairobi. Het is er erg heet, denk aan 30 graden in de schaduw. Het is er erg droog. De mensen zijn er nog aardiger als in Nairobi.
Met oud en nieuw had mijn neef Sven samen met mijn nichtje Michelle een groot Oud en Nieuw feest georganiseerd op een Indische Dowh (oud zeilschip). Er waren ongeveer 110 mensen aanwezig. Waarvan ik al veel mensen kenden. Het was goed georganiseerd met veel lekker eten en vele lekkere exotische drankjes (Dawa ;-) ) Tot in de vroege ochtend ging het feest door. Wat speciaal om dit een keer in je leven te mogen meemaken. De andere dagen hebben we heerlijk genoten aan het zwembad en de zee. We zijn wezen vissen en snorkelen op de Indische oceaan. Wat echt een fantastische ervaring is. Wat is dit water lekker warm en helder. Daarnaast hebben we watersport gedaan op de Creek, het waterskiën lijkt makkelijk maar vergt toch nog veel oefening voordat je het door hebt.

De laatste drie dagen heb ik samen met mijn nichtje Michelle en vrienden op een woonboot verbleven in Kilifi. Wat een mooie natuur heeft dit te bieden. Hier hebben we heerlijk gerelaxt en zijn we op de laatste avond aan de kust naar een Backpacker plaats gegaan waar Sven moest DJ’en. Eergister ben ik samen met Sven teruggereden naar Nairobi. Het was een lange tocht, maar het eerste gedeelte hebben we een shortcut genomen door de binnenlanden. Wat was dit mooi, heel het landschap staat vol met Baobab’s (oude bomen die wel 600 jaar oud kunnen zijn). Daarnaast waren de dorpjes die we passeerde heel speciaal. Alle kinderen zwaaien naar je. S’Avonds laat kwamen we terug in Nairobi. Je voelt gelijk dat Nairobi hoog in de bergen ligt en het veel kouder is.

Zoals jullie horen vermaak ik me weer optimaal. Over drie dagen zoals het er nu uitziet op safari naar Amboseli en Masai Mara. Erg veel zin in. Tijd vliegt nu al voorbij. Over twee weken naar Tanzania. Waar me weer een nieuw avontuur staat te wachten. Ik wil jullie bij deze alvast een gelukkig (en gezond) 2013 toewensen. Het gaat jullie allen goed. Ik zal proberen na mijn safari weer een bericht te plaatsen.

Big love
Robbie Dub of Robbie Shakespeare zoals ze me hier noemen ;-)

  • 07 Januari 2013 - 11:45

    Marijke :

    Dag lieve schat , wat een fantastische ervaringen en belevenissen heb je weer ondernomen. Wat een genieten! Wat een indrukken ben benieuwd naar foto's die zul je al veel hebben gemaakt. Zie je op Facebook. VEEL LIEFS DIKKE KNUFFEL XXXXX Marijke

  • 07 Januari 2013 - 14:13

    Phillip:

    Maatje,


    Hoe erg ik je benijd, is niet voor te stellen!
    Gelukkig ken ik ene Shakespeare, who can tell me all about his advenrures
    when he gets back ;-) Groeten aan de familie, ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Phillip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbert

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 18783

Voorgaande reizen:

19 December 2012 - 21 April 2013

Back to Kenya and Tanzania

21 Oktober 2008 - 14 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: