Eerste safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Robbert Kocken - WaarBenJij.nu Eerste safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Robbert Kocken - WaarBenJij.nu

Eerste safari

Door: Robbert

Blijf op de hoogte en volg Robbert

03 December 2008 | Kenia, Nairobi

Dag jonge luitjes, zal weer eens een bericht plaatsen, want het is weer een tijdje geleden, heb in de afgelopen week weer teveel meegemaakt. Vorige week ben ik naar het National Museum geweest in Nairobi. Het is een prachtig museum met veel opgezette vogels en wilde dieren. Ook heb ik hier schedels gezien van Homosapiens. Was erg interressant. Ook was hier veel van alle stammen en cultuur van Kenia te bezichtigen. Ook heb ik de crocidile farm bezocht, wat een vette beesten zijn dit. Als je probeert ze met een stok in zijn ogen te prikken dan hebben ze een te snelle reflex terug, echt fantastisch om te zien. Afgelopen weekend ben ik met Sven op pad gegaan. Eerst zijn we door Lewa parc gereden daarna zijn we naar een vriend van ons Anselm geweest, hij woont op de Mount Kenia. Zaterdag hebben we overnacht in Meru National Parc. Wat is dit fantastisch om te zien. De natuur was ditmaal door de regenseizoen erg groen. Ook hebben we veel game gezien, zoals giraffe, olifanten, zebra's allerlei soorten gazelles, waterbucks, dik dik's, nijlpaarden en krokodillen etc. Helaas nog geen cats. Maar dat komt hopelijk nog wel. We hebben s'avonds in een lodge midden in het park overnacht. Wat was dit prachtig om mee te maken. De sterrenhemel is zo fantastisch hier snachts, je ziet er zoveel meer als in Europa. Ook de vuurvliegjes zijn apart om te zien. Zondag hebben we heel het park doorgecruist, op een begeve moment zat ik achter het stuur en kwamen we een kudde van 250 buffels tegen, wat komen deze beesten onvertrouwd over. Was wel een hele vette ervaring. Ook hebben we Tana River bezocht. Met zijn watervallen! in de middag hebben we bij een luxe lodge op een berg (Elza's Kopje) heerlijk gezwommen. het zwembad eindigde op de helling van de berg zodat je een prachtig uitzicht had op de natuur. Elke avond hebben we genoten van een prachtige sundown. Enfin het gaat dus goed met mij, vermaak me elke dag! komende week gaan we de mount Kenia beklimmen (maar niet tot de top is mij te koud) hier gaan we vissen en mooie watervallen bezichtigen. nog 6 weekjes te gaan en dan ben ik weer terug, zit op de helft! 26 december naar de South Coast, de laatste weken wordt dus vertoeven in een prachtig paradijs met witte stranden en vele soorten cocktails haha! De groeten uit het warme zonnige Africa!

• 03 December 2008 - 09:27

Renske:

Hey Robbert
    wat een avonturen! echt cool hoor...
    maar om nou krokodillen in hun ogen te prikken met een stok?! klinkt niet echt diervriendelijk :)
    veel genieten nog de komende weken!
    xx renske

• 03 December 2008 - 12:10

Guus En Marijke:

Hoi Robbert,

mooie ervaring,hè!
    Geniet van al het moois wat moeder aarde te bieden heeft. Kenya is in veel opzichten een heel bijzonder land.

Groetjes

Guus

• 03 December 2008 - 13:07

Marijke:

geweldig wat een avontuur neem het goed op je komt op plaatsen waar wij ook vertoeft hebben zoals Meru en de Tana River ,pas goed op jezelf bij het beklimmen vd Mount Kenia en geniet het is zo'n mooi land liefs Marijke / Guus

• 06 December 2008 - 09:08

Herman Junior:

Goedendag B(R)obbie in Afrika, Ik heb - via senior - je site doorgekregen en je belevenissen tot nu toe door kunnen nemen. Leest lekker weg en klinkt allemaal zeer VET (eerste keer dat ik dit woord zo gebruik, maar het werkt besmettelijk als je jouw verhalen leest). Heel vroeger, toen ik nog klein en mager was, wilde ik graag naar Afrika (missie). Dat gevoel kwam wel weer terug bij lezing van je avonturen. Mooi ook hoe jouw familie je meeneemt in dit fantastische werelddeel. Nog heel veel plezier en groet van Herman en Marie-Josée.

• 06 December 2008 - 09:11

Herman Junior:

P.S. En wath about the girls.....?
    H en MJ

• 06 December 2008 - 12:08

Menno :

He kockmans ouwe afrikavaarder,

Mooie safari dan tot nu toe en de big cats komen vanzelf die ga je nog wel zien! Super mooie foto;s jonge echt schitterend. Was dat het zwembad waar je lag te lounchen met het bierfeest ;). Heel sweety iig. Ja jonge nu begint het echte werk bounty stranden en coctails en vissen ook nog! Waar paradijs dus sleur er maar s een paar kanjers uit ben heel benieuwd. Mag trouwes eind deze maand op voor me rijbewijs duss als je terug bent gaan we toeren ;) jonge ik kan maar een ding zeggen ENJOY (en maak nog maar s een paar van die schitterende fotos) ciao

• 08 December 2008 - 10:27

Tom:

Hey kocken!

Zo te horen heb je het erg zwaar daar ;) Vette foto's man... Geniet er nnog maar van en ga zo veel mogelijk leuke dingen doen :P spreek je over 6 weken weer

hou je taai
    groetjes

• 13 December 2008 - 18:40

Tess:

Gave foto's!
    Om jaloers op te worden!!!!!!

Geniet d'r nog maar effe van!!!!!

Liefs Tess