Eerste week Kenya Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Robbert Kocken - WaarBenJij.nu Eerste week Kenya Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Robbert Kocken - WaarBenJij.nu

Eerste week Kenya Nairobi

Door: Robbert Kocken

Blijf op de hoogte en volg Robbert

26 December 2012 | Kenia, Nairobi

Dag allemaal,

Hier mijn eerste bericht over mijn eerste week in Kenya. In de afgelopen zes dagen heb ik al veel meegemaakt. Mijn vlucht was erg moeizaam, maar erg mooi. Ik vloog in de nacht en het was prachtig om Europa verlicht te zien vanuit de lucht. Rome en Palermo waren erg prachtig. In de ochtend kwam ik aan in Nairobi. De zon kwam net op en we vlogen over de Mount Kenia. Wat een prachtig gezicht was dit met de opkomende zon in de achtergrond. Al snel merk je het andere klimaat. Als de zon schijnt wordt het gelijk warm. Al snel zie je onderweg met de taxi allerlei activiteiten op straat. Overal zie je afrikanen of vee. Het viel me gelijk op dat Nairobi in een razend tempo aan het veranderen is. Nieuwe snelwegen en vele nieuwe gebouwen. Vele plekken herken ik niet meer vergeleken met de vorige keer. De eerste dag werd ik al gelijk goed geïntroduceerd in Nairobi. De eerste nacht ben ik met velen oude bekenden uitgegaan in Nairobi. We hebben zeven kroegen bezocht. Was echt een te gekke avond. De andere avonden hebben we veel ondernomen in Nairobi. Binnen een paar dagen was ik al snel gewend aan de levensstijl hier. De kerst was erg leuk bij de familie. Heerlijk lunchen en zwemmen in de zon. Wat een wereld van verschil met Nederland. Het is erg fijn om hier weer te zijn en elke dag weer wat nieuws mee te maken. Eergister naar Karuru forest geweest wat een prachtig bos is midden in Nairobi met velen oude bomen en grotten. Ik vermaak me hier erg goed.

Over twee dagen vertrek ik met mijn neefjes naar de kust. Hier zullen we oud en nieuw gaan vieren. Tempratuur is daar 30 graden in de schaduw, dus het wordt erg heet. Ik heb er veel zin om terug naar Mombasa te gaan en te genieten van de Indische oceaan. Ik zal proberen wekelijks een bericht te plaatsen op deze blog om jullie toch op de hoogte te houden van mijn trip. Hieronder nog wat mooie foto’s van de laatste dagen. Ik wil jullie allen alvast een goede jaarwisseling wensen. Dat het voor iedereen een goed jaar gaat worden. A santa sana (bedankt) voor het lezen van dit bericht en Kwaheri (tot ziens).

  • 26 December 2012 - 17:49

    Herman Peters Sr. Oftewel Opa:

    Hoi Robbert,
    Fijn van je te horen, dat het begin van je verblijf in Kenya al zo prettig is geweest. En van je vader en moeder hoorde ik, dat jouw toekomstplannen daar vast en zeker wel verwezenlijkt zullen kunnen worden. Ik ben erg verwend geworden op Kerstavond door je pappa.mamma, Marc en Marie-Claire want ik kreeg een zelfde koffieapparaat als bij jullie thuis in de keuken staat . Vandaag hier met Isabelle en Paul samen van een heerlijk bakske genoten. Wederkerig wens ik jou en al degenen die jou daar in Kenya dierbaar zijn een heel gezellige jaarwisseling en een gezond en voorspoedig 2013 toe. groet opa

  • 26 December 2012 - 23:40

    Marijke Kocken:

    Lieve schat, wat een indrukken heb je al opgedaan in deze eerste week! De kerst hier was fijn en goed om je gehoord te hebben en de hele familie. Een goede tocht naar Mombasa we contacten, veel liefs Marijke en Guus xxxx dag lieverd!!

  • 07 Januari 2013 - 00:01

    Piet Peters:

    Goeie avond reiziger in Afrika,

    Ik hoor via de tamtam dat jij naast het reizen ook interessante contacten hebt met o.a een zaadhandelaar en dat je oud op nieuw vierde op het strand met de zon op je noten. Top.
    Ik zat met oma Thea en twee kleindochtertjes bij een film met K3 in de bioscoop Hollywoud.
    K3: een groepje oudere dames in kinderjurkjes.
    Wat voor fototoestel gebruik jij? jouw foto's zijn kleurrijk en lekker scherp.

    Reis ze, beleef ze en tot lezens.

    Piet.

  • 07 Januari 2013 - 11:55

    Robbert Kocken:

    Dag Piet,
    Bedankt voor je leuke reactie. Ja het is echt genieten hier en over twee weken vertrek ik inderdaad naar Tanzania. Om daar mee te helpen op een grote farm, die zaden verbouwd. Wat leuk dat je met oud en nieuw met de kinderen naar K3 bent geweest, haha! Ik maak foto’s met een digitale camera, maar naar sommige speciale plekken neem ik mijn Canon 600D camera mee. Een prachtige camera met vele functies. Ik probeer zoveel mogelijk foto’s met deze camera te maken, alleen is het niet altijd veilig op alle plekken om deze mee te nemen. Vandaar dat ik mijn digitale cameraatje ook heb meegenomen. Ik wil jou en Thea een gelukkig en gezond 2013 wensen. Wat leuk dat jullie mijn blog bij houden. Gr Robbert

  • 11 Januari 2013 - 12:38

    Herman:

    Dag Robbert, je belevennissen leven lekker weg! En met zaad weet jij wel raad!

    Fijn vervolg van je reis, groet, Herman en Marie-Josée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 December 2012

Eerste week Kenya Nairobi

18 December 2012

Vertrek Oost-Afrika

15 Januari 2009

Back in the Netherlands

06 Januari 2009

Laatst berichtje

02 Januari 2009

Oud en Nieuw
Robbert

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 18808

Voorgaande reizen:

19 December 2012 - 21 April 2013

Back to Kenya and Tanzania

21 Oktober 2008 - 14 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: