Tweede safari - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Robbert Kocken - WaarBenJij.nu Tweede safari - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Robbert Kocken - WaarBenJij.nu

Tweede safari

Door: Robbert

Blijf op de hoogte en volg Robbert

17 December 2008 | Kenia, Naivasha

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een bericht geplaatst heb. Laatste anderhalve week ben ik op pad geweest met mijn neef Sven. Eerst zijn we wezen vissen met een bootje in Ruiri. Wat een prachtige landschap heeft. Het landschap is omringd met koffieplantages en verschillende dammen waar je goed kunt vissen. Hier hebben we een nacht gecampeerd tussen de safari-ants. Wat bijten deze mieren hard,pfff.
Vervolgens zijn we naar Naivasha gegaan. Hier hebben we aan Lake Naivasha gecampeerd. Het meer zit vol met hippo's. Hier hebben we ook een groot feest gehad van 6am (organisatie van feestjes), dit was midden in de natuur aan het meer! Het was een leuk dance feest maar niks te vergelijken met de Netherlands.
Vervolgens zijn we naar de Abardare's gegaan. Hier hebben we hoog in de bergen gevist. Onze campeerplek was gelegen naast een waterval. Snachts was het erg koud, het ijs lag op de tent. Erg leuk was dat we s'avonds werden omsingeld door BushBucks. Deze stonden gewoon een meter van je vandaan, was een erg leuke ervaring.
Na drie dagen te hebben gecampeerd en gevist, zijn we terug gegaan naar Naivasha. Op de terugweg zijn we in de Aberdare naar een gigantisch grote waterval gegaan. Wat was dit inmens groot. Nog nooi zo iets moois gezien.
Vanuit Naivasha zijn we naar Nakuru National parc gereden. Dit is een prachtig park met een gigantisch groot meer, lake Nakuru. Het meer is omringd met pelikanen en flamingo's. In het park hebben we veel game gezien. Waaronder drie grote neushoorns van een paar meter afstand. Na de hele dag door het park te hebben gereden.
Zijn we naar de Mout Kenia gereden. Hier hebben we zes uur over gedaan. Je krijgt echt vele soorten verschillende landschappen te zien. En de bevolking in de binnenlanden is erg vriendelijk. Alle kinderen zwaaien naar je, wel grappig. Op de Mount Kenia zijn we naar castle Forest gegaan. Hier hebben we midden in de jungle gevist bij mooie watervallen. We hebben hier in een prachtige lodge verbleven. Gister zijn we weer terug gekomen. Nog een klein weekje en dan is het kerst. Na de kerst naar Mombassa aan de kust. Tijd vliegt voorbij jammer genoeg, vermaak me nog steeds met de dag. Moet het jammer genoeg weer kort houden want het Internet is erg traag hier. Ik wil iedereen alvast een fijne kerst toewensen. Heel veel groeten uit het snikhete Kenia Robbert

• 18 December 2008 - 12:20

Bob:

heeyy maat,
    goed om te horen dat je je nog steeds vermaakt!!
    Vette foto's man.. Lache die blue ball haha.. die komt zeker niet aan zn trekken daar..?;-)

mooie natuur... wel wat anders dan ons volgebouwde landje:P..

Hier in waalwijk en breda gaat ook alles prima.. nog een dagje en dan 2 weken vakantie.. wel aan toe moet ik zeggen..

Bedankt nog voor je mail.. en bij deze nogmaals fijne feestdagen! en tot januari!

laterr

Bob

• 18 December 2008 - 12:30

Marc:

Mooie foto's ouwe! Zie wel dat je niets tekort komt daar. Heb je nu al leeuwen of luipaarden gezien? Alvast heel veel plezier aan de kust en groeten aan iedereen daar! Ciao Marc

• 22 December 2008 - 08:28

Menno :

He maatje

Het zijn werkelijk waar weer schitterende foto;s damn wat een landschappen daar. En nog een nieuwe apensoort ontdekt ook ;) heb nu lekker 2 wk vakantie, echt heel relaxed maandag op, s kijken of ik m binnen kan slepen.
    Heb je trouwens nog een beetje vis gevangen buiten die forellen?
    Sleur er maar s een dikke marlijn of een baracuda uit als je naar de kust gaat.
    Nou maat zoiezo een merry christmas en a happy new year en tot de 15e ciao!!!

• 22 December 2008 - 11:38

Karin:

Heej lieverd!
    Zo eindelijk eens de tijd gevonden om je verhalen te lezen!:)
    Echt geweldig wat je daar allemaal ziet en meemaakt zo te lezen! Ik zou zo met je ruilen, maar dat zul je al wel vaker gehoord hebben;)
    K mis je wel hoor, maar k zie dat je over niet al te lange tijd weer terug komt, dan moet je me onder het genot van een drankje maar eens je spannende verhalen vertellen:D!!
    Nou k spreek je snel schat, en alvast een fijne kerst natuurlijk!
    Xx

• 27 December 2008 - 18:47

Inge:

Heeey kocken!

Zo te zien heb jij het daar wel naar je zin tussen die olifanten en giraffen!! Echt super vet, wat een mooie foto's!! Wanneer kom je weer terug?? Veel plezier nog!!

Kus Inge